viernes, 14 de mayo de 2010


"Pràctiques
a Mèxic."

El passat dimarts 20 d’abril, van venir dues alumnes de tercer d’infantil per explicar-nos la seva experiència, durant el període de pràctiques, a una escola privada a Monterrey (Mèxic), la qual imparteix continguts acadèmics amb castellà i anglès
Les dues practicants van estar a P3 i P4 en una escola on els alumnes són d’una classe mitjana- alta amb una gran influència dels Estats Units.
En aquesta escola s’imparteix classe de matemàtiques, teatre, dansa, psicomotricitat, valors, música, ... cada assignatura la imparteix un professor diferent, ja que cada mestre s’especifica en una assignatura.
Pel que fa l’ensenyament de la lecto-escriptura la van treballar mitjançant projectes i el nom escrit del nen/a. Al començament feien exercicis més pràctics, un calentament amb explicacions molt clares; posteriorment feien la coordinació. Damunt la taula treballaven amb les mans el concepte “dins i fora” i conceptes matemàtics amb el material específic. Finalment, amb el llibre d’activitats, resseguien línies al ritme de la música.
Quan treballaven la lectoescriptura amb el nom propi del nen/a, primer van treballar tot el nom, posteriorment per síl·labes i, finalment, lletra per lletra.
Per concloure, ens van explicar el projecte de Miró, com el varen treballar fomentant la lectoescriptura i la lògica- matemàtica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario